شیشه دودی
پست شده در اخبار مقالات و مطالب کاربردی

شیشه دودی و نکات استفاده از آن:

دودی کردن شیشه خودرو یکی از رایج‌ترین تغییراتی است که رانندگان بر روی ماشین خود اعمال می‌کنند.

برچسب دودی شیشه موجب خنکتر ماندن فضای اتاق در تابستان و مانع از سوختن پوست دست سرنشینان و کودکان می شود. از طرف دیگر هنگام فروش هم به عنوان ارزش افزوده ای برای خودرو محسوب می گردد.

قانون راهنمایی و رانندگی در مورد شیشه دودی

مطابق قوانین راهنمایی و رانندگی، شیشه خودرو باید به طوری باشد که رویت سرنشینان داخل خودرو از 5 متری مقدور باشد و لذا درصد مجاز شیشه دودی، بین ۴۰ تا ۳۵% مجاز است.

پلیس راهنمایی و رانندگی و حتی نیروی انتظامی، در صورت مشاهده تخلف، مجاز به جریمه (۵۰ هزار تومان) و حتی توقیف خودرو می باشد.

درصد شیشه دودی

درصد شیشه دودی، در واقع مقداری از نور است که می تواند از شیشه عبور کند. مثلا شیشه دودی ۳۵ درصد، فقط اجازه عبور ۳۵ درصد از نور را از خود می دهد.

6دلیل برای دودی شیشه:

دودی شیشه اتومبیل بسته به ترجیحات شخصی و نیاز های مالک اتومبیل نصب می شوند. با این حال مزایای دیگری نیز وجود دارد که صاحبان وسایل نقلیه از آن بی اطلاع هستند.در این مطلب 6دلیل برای دودی شیشه را بیان میکنیم.

1-رانندگی بهتر:

رانندگی در نور مستقیم آفتاب همانگونه که باعث ناراحتی شما میشود سبب کاهش دیدشما در هنگام رانندگی نیز می شود. و این کاهش دید می تواند سبب بروز تصادف و ایجاد خطر برای جان سرنشینان وسیله نقلیه باشد. شما با دودی شیشه اتومبیل می توانید از تابش نور آفتاب به داخل کابین جلوگیری کنید.

2-حریم خصوصی:

برای همه اتفاق افتاده که در موقعیت یا مکان هایی نمی خواهید سطح داخل کابین به وضوح مشخص باشد. دوست دارید حریم خصوصی شما تا حد ممکن محفوظ بماند. (البته لازم به ذکر است عدم دید کامل داخل کابین تخلف محسوب شده و جریمه خواهید شد بهتر است طبق قوانین راهنمایی رانندگی از درصد های مجاز استفاده کنید). ویا اینکه هدف شما از دودی شیشه کاهش دید و عدم جلب توجه تجهیزات و متعلقات داخل خودروتان است.تا در هنگام پارک بودن خودرو یا زمانی که از خودرو خود دور هستید اشیا و یا وسیله گرانبهایی که شاید در داخل خودرو شما قرار دارد از دید سارقان محفوظ باشد.

3-محافظت داخل کابین:

گرما و تابش اشعه ماوراءبنفش ناشی از تابش مستقیم نور خورشید میتواند در طی زمان به لوازم و اثاثیه داخل کابین شما آسیب وارد نماید.آیا نمیدانستید این مسئله قابل پیشگیری است.دودی شیشه اتومبیل می تواند داخل کابین را از گرما و اشعه های مضر نور خورشید محافظت نماید.

4-اصابت و شکستگی:

دودی شیشه باعث می شود تا پنجره اتومبیل در هنگام برخورد با یک جسم و یا در هنگام تصادف و شکستگی منسجم باقی بماند پاشیده و پرتاب نشود. این امر در هنگام بروز اتفاق غیر منتظره می تواند از سلامتی وجان شما محافظت کند.دودی شیشه در هنگام شکستن شیشه تمام قطعات آن را در جای خود و در کنارهم منسجم نگه می دارد.

5-فضای داخل کابین را با دودی شیشه خنک نگه دارید:

بااستفاده از دودی مناسب میتوانید دمای داخل کابین را در روزهای گرم و سوزان تابستان تا 60 درصد کاهش دهید. و دیگر نگران این نباشید که غرق عرق شوید و همچنین فشار از سیستم کولر خودرو نیز کاسته می شود.

6-سالم ماندن,نتیجه دودی شیشه:

تابش نور مسقیم خورشید و اشعه ماوراءبنفش تنها به پوست شما آسیب نمی رساند و پیری پوست را تسریع نمی کند، بلکه در طولانی مدت باعث ایجاد سرطان پوست می شود. شما با دودی شیشه میتوانید تا 99 درصد اشعه های مضر نور خورشید را دفع کنید و در امان باشید.

قیمت شیشه دودی

رول شیشه دودی

دودی کردن شیشه های خودرو از طریق چسباندن لایه ای مخصوص به آنها انجام می گیرد.

عوامل تعیین کننده در قیمت شیشه دودی خودرو عبارتند از:

  1. نوع خودرو، تعداد و نوع شیشه های آن (نصب برچسب دودی برای شیشه های خمیده، مثل شیشه عقب ۲۰۶ سختتر است).
  2. کیفیت و جنس برچسب دودی (رنگ، قابلیت یو وی UV).

برچسبهای دودی بی کیفیت، نصب سختتری دارند و حبابهای داخل آنها بطور کامل از بین نمی رود، بعلاوه در اثر زمان تغییر رنگ می دهند و لبه های آنها باز می شود.

معروفترین برندهای برچسب دودی عبارتند از: سولارگارد (Solar Gard)، سان تک (SunTech) و لیومار (Llumar) که در صورت نصب روی شیشه، اغلب طول عمری بیشتر از خودرو دارند.

نکات مهم در نصب شیشه دودی

  1. نصب شیشه دودی ابزارهای پیچیده ای ندارد و به طور سیار هم قابل انجام است، ولی از چیزی که بنظر می رسد سختتر است، و بدون تجربه و دقت امکان پذیر نیست.
  2. برچسب های یو وی (UV) مانع از عبور نور مضر خورشید می شوند و گرانترند.
  3. برچسب شیشه دودی را در لایه داخلی شیشه می چسبانند و برای شیشه های دارای تقعر (مثل شیشه عقب پژو 206 یا تندر و سندرو) زمان و هزینه بیشتری برای نصب لازم است.
  4. اغلب برای زیبایی بیشتر، شیشه های عقب و جلو را به یک اندازه دودی می کنند.
  5. اگر خودرو شما لوکس و گران است و داخل زیبایی دارد، بهتر است از برچسبهای کم رنگتر استفاده کنید.
  6. در صورت نصب صحیح و بی نقص شیشه دودی، گوشه و لبه شیشه ها تمیز بریده می شوند و حباب، گرد و غبار و اثر انگشتی روی شیشه باقی نمی ماند. بعضی حبابهای ریز، پس از یک روز برطرف می شوند.
  7. برچسبهای قدیمی شیشه دودی از پایه فلز ساخته می شدند و عملکرد GPS را مختل می کردند، ولی فیلم‌های جدید این مشکل را ندارند.

برای مشاوره و راهنمایی بیشتر درزمینه انتخاب و خرید ،همواره می‌توانید از راه‌های ارتباطی ما در صفحه “تماس باما” استفاده‌نمایید.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
شماره تماس(های) ما [مشاوره رایگان]
09919286298