انواع کفپوش ها
پست شده در اخبار اطلاعیه های فروشگاه

انواع کف پوش های خودرو و 6 مورد مهم در انتخاب بهترین کفپوش خودرو

انتخاب بهترین کفپوش خودرو، یکی از مهم ترین چالش ها به شمار می رود. این کف پوش به شکل قالبی کف خودرو پهن می‌شود و از نفوذ و تأثیر منفی کثیفی و مایعات ممانعت می‌نماید. مزیت آن سر نخوردن در کف خودرو می‌باشد. در این نوشتار نکات لازم برای انتخاب کفپوش مناسب برای خودرو را برای شما عزیزان تشریح خواهیم نمود:

فاکتورهای اصلی در انتخاب بهترین کفپوش خودروی مناسب

در انتخاب بهترین کفپوش خودرو، عواملی مانند نوع طراحی و جنس اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا به‌طور پیوسته با پای سرنشینان خودرو در ارتباط بوده و امکان این وجود دارد که دچار فرسایش زودهنگام شود. جنس کف‌پوش‌ها باید پلاستیکی یا چرمی ‌باشد تا همراه با انعطاف بسیار زیاد، از مقاومت آن در برابر ساییدگی و خوردگی افزایش یابد. کف‌پوش‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف ۳ و ۵ تکه ای و بصورت سه بعدی 3D و جدیدا پنج بعدی 5D تولید می‌شوند. الگوهای به‌ کار رفته در کفپوش‌ سه بعدی خودرو حالتی را به وجود آورده‌ که از لیز خوردن پای سرنشینان خودرو ممانعت می‌شود.

کفپوش خودرو از جمله ملحقات خودرو شما می‌باشد که کاربرد آن جلوگیری از آسیب رسیدن به پوشش کف خودرو، زیبایی بخشیدن به خودرو و تسهیل نظافت خودرو است. در حقیقت این کف‌پوش‌ها که انواع متنوعی دارند و در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم نمود، مانند فرش منزلتان عمل می‌کند. علاوه بر زیباتر کردن کابین، موجب تمیز نگه داشتن آن شده و شست و شوی آن‌ها توسط بیرون آوردنشان از خودرو به‌آسانی انجام می‌گیرد. به غیر از این موارد، کار شما در جارو زدن کف کابین خودرو نیز تسهیل می‌شود و بیشتر آشغال‌ها روی فرش جمع می‌شود.

کف پوش ها در پایین‌ترین قسمت درونی کابین خودرو انداخته می‌شوند و در زیبایی هرچه‌ بیشتر اتاق خودرو نقش تأثیرگذاری ایفا می‌کنند.

انواع کف پوش‌های خودرو

کف‌پوش‌ها به‌طور کلی به دو گروه طبقه بندی می‌شوند:

  1. کف‌پوش‌های یک قطعه‌ای
  2. کف‌پوش‌های چند قطعه‌ای

نصب کفپوش‌های خودرو

جهت نصب کف‌پوش‌های یک قطعه‌ای که معمولاً از جنس پلاستیک می‌باشند، باید تمام صندلی‌ها و کنسول زیرآرنجی بازشود. کف‌پوش روی موکت فابریک خودرو انداخته می‌شود و دیگر از جنبه‌های از دست‌دادن پرز، کثیف شدن موکت، خیس شدن و… نگرانی نخواهید داشت. البته مدتی‌است که در بعضی از خودروهای تولیدداخل به‌صورت استاندارد و کارخانه‌ای کف‌پوش پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این خودروها به کف‌پوش‌های یک قطعه‌ای نیاز چندانی وجود ندارد.

اما نوع دوم کف‌پوش‌ها، نمونه‌های چند قطعه‌ای هستند که کاربرد آسان‌تری داشته و رایج‌تر می‌باشند. برای یک خودروی ۴ درب اصولاً به‌صورت ۳ تا ۵ قطعه، این نوع کف‌پوش‌ها تولید می‌شوند. به این شکل که برای سرنشینان جلو دو قطعه کف‌پوش و برای سرنشینان عقب هم سه یا یک قطعه کف‌پوش مورداستفاده قرارمی‌گیرد. این کف‌پوش‌ها در انواع تخت یا لبه دار تولید می‌شوند که کاربردهای مختلفی دارند.

کف‌پوش سه بعدی (3D) خودرو

کف‌پوش سه بعدی خودرو در جهت پیشرفت فناوری‌های ساخت و قابلیت اسکن لیزری جزء به جزء کف خودرو یکی از نوین‌ترین انواع کف‌پوش خودرو می‌باشد که کاملاً و به‌طور قالبی کل کف خودرو را می‌پوشاند و از نفوذ کثیفی‌های مختلف و خاک و مایعات به کف خودرو جلوگیری می‌نماید. شیارهای ایجاد شده در کف کف‌پوش، موجب افزایش اصطکاک میان مایعات ریخته شده در کف و کف‌پوش شده و حرکت سیالات در هنگام رانندگی را کاهش می‌دهد. مایعات ریخته شده، با استفاده از این شیارها به بخش انتهایی مخزن هدایت می‌یابند و از کثیفی موکت پیشگیری می‌کنند. این کف‌پوش‌ها با تکیه بر فناوری ساخت سه بعدی، ظاهری شیک و جذاب داشته است. علاوه بر تسهیل شست و شو، کابین داخلی خودروی شما را منحصر به فرد و زیبا نشان می‌دهند.

عدم لیز خوردن کف‌پوش در کف خودرو، یکی دیگر از ویژگی‌های اساسی این کف‌پوش‌ها می‌باشد که عیب بزرگ کف‌پوش‌های سنتی را از بین برده است و به علت قالبی بودن در کف خودرو به هیچ عنوان تکان نخواهد خورد. این کف‌پوش‌ها به علت استفاده از مواد مستحکم در ساخت در فصل تابستان تغییر شکل نمی‌دهد. در فصل زمستان نیز مقاوم بوده و حالت شکنندگی در آن دیده نمی‌شود. و در انتخاب بهترین کفپوش خودرو موثر است.

ویژگی‌های یک کف‌پوش 3بعدی مناسب

      • 1) داشتن شیارهای هدایت مایعات
      • 2) دارای قابلیت شستشو و نظافت
      • 3) مقاوم در برابر لغزش
      • 4) استفاده از مواد اولیه باکیفیت
      • 5) استحکام بالا و مقاوم در برابر شکستگی و تغییر فرم
      • 6) دارای لبه بلند برای جلوگیری از پخش شدن گرد و خاک
      • و در آخر ظاهر زیبا

در بین انتخاب بهترین کفپوش خودرو، کف پوش‌های سه بعدی خودرو انتخاب مناسب‌تری برای خودروهای شخصی می‌باشند. زیرا در حال حاضر، مزایای بی‌شماری نسبت به کف‌پوش‌های سنتی سابق دارند. این کف‌پوش‌ها با کارایی بیشتر و ظاهری زیباتر و مقاوم بودن در کف خودرو، احساس خوبی به سرنشینان خواهد داد.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
شماره تماس(های) ما [مشاوره رایگان]
09919286298