جلوگیری از ترک روکش صندلی
پست شده در اخبار

چگونه از ترک خوردن روکش صندلی و فرمان خودرو جلوگیری کنیم؟

پدیده ترک خوردن روکش فرمان و ترک خوردن صندلی خودرو معمولا در جنس چرم زیاد رخ می دهد. عوامل اصلی بروز چنین اتفاقی تابش مستقیم نور و حرارت خورشید و سرمای زیاد است. اما برای پیشگیری از چنین اتفاقی به جز انجام دادن منظم توشویی خودرو، راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

جلوگیری از ترک خوردن روکش فرمان

برای جلوگیری از ترک خوردن روکش فرمان اصول زیر را به کار بندید:

به فرمان با دست‌های آلوده دست نزنید

به جز حرارت و سرمای زیاد، تابش آفتاب مستقیم، آلودگی‌های اسیدی یا حتی مواد چسبنده نیز می‌توانند به روکش چرمی فرمان صدمه بزنند. دستان آغشته به بنزین و یا حتی دستان چسبناک یا آلوده می‌تواند به تخریب روکش چرم فرمان منجر شده و رفته رفته ترک‌هایی ناخوشایند را روی آن پدیدار نماید.

استفاده از آفتابگیر

استفاده از آفتابگیر شیشه جلو برای حفظ کنسول، داشبورد و البته روکش چرمی فرمان بسیار موثر است. در روزهای گرم سال عدم استفاده از آفتابگیر، موجب ترک خوردن روکش فرمان و حرارت بسیار بالای داخل کابین خودرو می شود. که می توانید از محصولات اتوسریر جهت این امر کمک بگیرید.

آفتاب خوردن داشبورد اتومبیل نیز پس از مدتی رنگ آن را تغییر داده و از کیفیت آن می‌کاهد. حتی در زمان‌های طولانی‌تر شاهد ترک خوردن پوشش داشبورد (به خصوص در داشبوردهای پلاستیکی خودروهای داخلی) خواهیم بود.

استفاده از واکس مخصوص روکش چرمی برای فرمان

یک راه حل خوب برای برای جلوگیری از ترک خوردن روکش فرمان استفاده از واکس یا نرم کننده مخصوص روکش های چرمی است. این واکس‌ها علاوه بر دوام بخشیدن و براق کردن چرم خودرو، از ترک خوردن آن و پوسته پوسته شدن چرم جلوگیری به عمل می‌آورند.

استفاده از واکس مخصوص روکش چرمی برای فرمان

جلوگیری از ترک خوردن روکش صندلی و فرمان خودرو

به خاطر داشته باشید که ایجاد یک ترک صندلی خودرو، ترک‌های بعدی را به دنبال خود خواهد داشت لذا از ترک خوردن آن جلوگیری کنید.

از قرار دادن وسایل برنده، خشن و تیز روی صندلی‌ها خودداری کنید

توجه داشته باشید که آسیب پذیری چرم حین برخورد با اجسام زبر، سخت و خشن و البته تیز و برنده، بسیار بالا خواهد رفت. برای نگهداری درست و جلوگیری از ترک خوردن روکش صندلی و فرمان خودرو ، لازم است که این موارد را مورد نظر داشته باشید.

تمیز کردن روکش صندلی‌ها به صورت هفتگی

تمیز کردن و زدودن آلودگی‌ها و گرد و خاکی که روی روکش صندلی‌های خودرو نشسته، به جلوگیری از ترک خوردگی کمک زیادی می‌کند. گرد و غبار می‌تواند به مرور زمان لا به لای چرم نفوذ کرده و آن را مستعد ترک خوردن کند. لذا به صورت هفتگی تمیز کردن روکش صندلی‌ها با یک دستمال نیمه مرطوب را مد نظر قرار دهید. فراموش نکنید که پیش از دستمال کشیدن، حتما سطح را جاروبرقی بکشید.

تمیز کردن روکش صندلی‌ها

استفاده از واکس مخصوص روکش‌های صندلی چرمی

این همان واکس یا نرم کننده‌ای ست که برای روکش فرمان خودرو توصیه کردیم. واکس مخصوص روکش‌های چرمی را می‌توانید به صورت کرمی یا اسپری تهیه کرده و هر دو هفته یک بار روی سطح چرم روکش صندلی اضافه کنید. سپس این واکس را به خوبی روی چرم پخش کرده و اجازه بدهید جذب آن شود. (درست شبیه کاری که حین کرم زدن به دست خود انجام می‌دهید!) به محصولات اتوسریر جهت این امر مراجعه نمایید.

استفاده از آفتابگیر برای شیشه جلو خودرو و شیشه‌های کناری

برای جلوگیری از ترک صندلی خودرو ، لازم است در کنار آفتابگیر شیشه جلو، به فکر آفتابگیرهای شیشه‌های کناری نیز باشید. که می توانید از محصولات اتوسریر جهت این امر کمک بگیرید.

در صورت ترک خوردن روکش فرمان یا روکش صندلی خودرو چه کنیم؟

در این صورت بهترین کار استفاده از همان نرم کننده‌های چرم است. با استفاده مداوم از این نرم کننده‌ها، ازدیاد ترک‌ها به تعویق افتاده و از پیشرفته‌تر شدن آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورید. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به روکش‌های چرم علاقه مند بوده و خواهان زیبایی بخشی به فضای داخل کابین خودروی خود هستید، باید ظرافت‌های نگهداری از این روکش‌ها را نیز به جان بخرید!

شستشوی روکش صندلی‌های خودرو

استفاده از سرویس شستشوی روکش صندلی‌های خودرو

با استفاده از سرویس شستشوی روکش صندلی‌های خودرو، می‌توانید از بهترین سبک نظافت با مواد شوینده مخصوص چرم بهره مند شوید. به خاطر داشته باشید که نظافت روکش چرمی با مواد مخصوص، به طول عمر آن کمک کرده و ترک خوردن روکش صندلی و فرمان خودرو را به تعویق می‌اندازد.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
شماره تماس(های) ما [مشاوره رایگان]
09919286298